Κυριακή, 26 Ιουνίου, 2022

«Πικρός» ο καφές για τους καταναλωτές– «Μονόδρομος οι ανατιμήσεις στην εστίαση»

«Αναγκασμένοι» για αυξήσεις στη τιμή του καφέ δηλώνουν οι επιχειρηματίες στον κλάδο της εστίασης προκειμένου να αντεπεξέλθουν στις πληθωριστικές πιέσεις και την αύξηση του κόστους ενέργειας.

Εκτιμούν μάλιστα, ότι με βάση την εικόνα που έχει διαμορφωθεί διεθνώς στην αγορά του καφέ, μετά τη ζημία από τον παγετό στη Βραζιλία και με τα μεταφορικά αυξημένα κατά 100%, είναι δύσκολο η εικόνα να αλλάξει μέσα στο 2022 ώστε να έρθει αποκλιμάκωση στην τιμή του.

Όπως επεσήμανε κατά τη διάρκεια του 2nd Coffee Business Forum ο Γενικός Γραμματέας της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Εστιατορικών & Συναφών Επαγγελμάτων, Γιώργος Κουράσης «το 2021 η αύξηση του καφέ, σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ ήταν μόνο κατά 1,2% στα καταστήματα καφεστίασης. Αυτό σημαίνει ότι οι επιχειρηματίες αποφάσισαν να απορροφήσουν ένα πολύ μεγάλο μέρος των αυξήσεων που υπέστησαν».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Power Pass: Με βάση το ΑΦΜ οι αιτήσεις – Αντίστροφη μέτρηση για το άνοιγμα της πλατφόρμας

Power Pass: Η ώρα της επιστροφής χρημάτων για τους λογαριασμούς ηλεκτρικού ρεύματος

Εξήγησε ωστόσο ότι στις αρχές του 2022 η ενεργειακή κρίση άλλαξε τα δεδομένα και οι επιχειρηματίες αναγκάστηκαν να προχωρήσουν σε αυξήσεις στον καφέ.

Σε χαμηλά ωστόσο επίπεδα, σε σχέση με τις πιέσεις που δέχονται, εκτιμά ο κ. Κουράσης.

«Όχι σε επίπεδα που θα ήταν ικανά να καταστήσουν βιώσιμες και αναπτυξιακές τις επιχειρήσεις» τόνισε, χαρακτηρίζοντας παράλληλα «αυτοκτονική» την κίνηση για έναν επιχειρηματία να παραμένει σε χαμηλή τιμολογιακή πολιτική, η οποία δεν αφήνει κανένα κέρδος.

Σύμφωνα με τον Γενικό Γραμματέα της ΠΟΕΣΕ, «είναι μονόδρομος αργά ή γρήγορα οι επιχειρήσεις να προχωρήσουν σε αυξήσεις», την ίδια στιγμή που η ενέργεια σε σχέση με το 2019 έχει ανέβει κατά 96% και οι πρώτες ύλες κατά 42%.

Η άλλη λύση που έχουν οι επιχειρήσεις αυτή τη στιγμή, πέραν της αύξησης των τιμών είναι, όπως εξήγησε, να χαμηλώσουν την ποιότητα του προϊόντος που πωλούν, κάτι που ο κ. Κουράσης χαρακτήρισε επίσης «αυτοκτονικό» καθώς ο επαγγελματίας θα χάσει την πελατεία του.

Από την πλευρά του ο Ηρακλής Ζησιμόπουλος, Πρόεδρος του Σωματείου Επιχειρήσεων Bar-Restaurant-Cafe έκανε λόγο για «τέλεια καταιγίδα» στον κλάδο της εστίασης.

Καθώς όπως επεσήμανε, καλείται να διαχειριστεί τις διαδοχικές κρίσεις των τελευταίων ετών, τις πληθωριστικές πιέσεις για πρώτες ύλες, τις αναπροσαρμογές των μισθωμάτων αλλά και την άνοδο του εργατικού κόστους που προκαλείται και από την έλλειψη προσωπικού. Το οποίο, και αποτελεί φέτος μεγάλο πρόβλημα για τον κλάδο όπως άλλωστε έχει αναφέρει πρόσφατα σε ρεπορτάζ του τo CNN Greece.

Παράλληλα ο κ. Ζησιμόπουλος αναφέρθηκε και στις αλλαγές που παρατηρούνται στις καταναλωτικές συνήθειες λόγω των πληθωριστικών πιέσεων και της ενεργειακής κρίσης.

«Οι αλλαγές στις συνήθειες των καταναλωτών που επέβαλε ο Covid με τα κλειστά καταστήματα, σε έναν βαθμό παραμένουν ακόμα και τώρα. Γενικά οι καταναλωτικές συνήθειες αλλάζουν πιο γρήγορα απ’ όσο πιστεύαμε και ειδικά αυτή την περίοδο» εκτίμησε ο κ. Ζησιμόπουλος.

Ενδεικτικά ανέφερε ότι αρκετοί καταναλωτές αγόρασαν μηχανή εσπρέσο για το σπίτι αντί να αγοράζουν καφέ με take away. Άλλοι επιλέγουν πλέον να πίνουν τον καφέ τους από delivery αντί να πηγαίνουν να καθίσουν στο κατάστημα εστίασης.

Ο κ. Ζησιμόπουλος εκτίμησε ότι η κατανάλωση καφέ σε ένα κατάστημα εστίασης εξακολουθεί να αποτελεί μία από τις πιο οικονομικές επιλογές σε σχέση για παράδειγμα με το να βγει κάποιος έξω για ένα ποτό.

Εξήγησε δε, ότι μία μερίδα καταναλωτών και κυρίως για τα πιο χαμηλά εισοδήματα, ο καφές μετατράπηκε πλέον σε πολυτέλεια. Από την άλλη, καθώς η έξοδος για καφέ παραμένει η πιο οικονομική επιλογή, αρκετοί την προτιμούν πλέον αντί για την έξοδο για φαγητό ή ποτό.

Αξίζει να σημειωθεί πάντως ότι σύμφωνα με έρευνα του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, που παρουσιάστηκε στο πλαίσιο του Forum, σχετικά με το πόσο είναι ικανοποιημένοι οι καταναλωτές από την τιμή του καφέ, εκείνοι εμφανίζονται να έχουν πιο θετική στάση για την τιμή του καφέ στα take away σε σχέση με τα coffee bar.

Συγκεκριμένα, το 32% δηλώνει ικανοποιημένο από την τιμή στα coffee bar και το 47% στα take away.

Aπογοητευμένοι δηλώνουν το 30% και το 20% αντίστοιχα. Ουδέτεροι εμφανίζονται το 38% στα coffee bar και το 32% στα take away.

Τελευταία Άρθρα

Σχετικά Άρθρα